24 de janeiro de 2008

Mais uma achega à SATA.

Meio bilião de coroas Dinamarquesas, ou seja 75 milhões de dólares, é quanto a SAS exige de indemnização à Bombardier pelos danos causados com os incidentes de Outubro passado e que foram relatados aqui neste seu blogue.
SAS permanently grounded its fleet of Dash Q-400 planes last October after a series of incidents. A report the previous month showed that 25 of the airline's 27 Dash planes contained landing gear with rusty parts. Further investigations have now shown that the filters on the landing gear's hydraulic systems were also faulty, Danish newspaper Politiken reports. The problem has been discovered on 16 of the 18 planes so far examined. An incident involving a Dash plane on October 27th is believed to have been caused by a faulty filter. SAS demanded half a billion kronor ($75 million) in compensation from plane manufacturer Bombardier in early October as the number of reported incidents began to mount. SAS first acquired the fleet in 2000.Neither SAS nor Bomardier have commented on the new information published in the Danish press.
Entretanto dizem-me que os actuais ATP, apesar da manutenção e da mecânica, estão a atingir o ponto de ruptura em termos de estruturas. O Dr. António Menezes (para mim será sempre o Antoninho), há dias manifestou que a companhia decidirá rapidamente sobre a compra de novas aéronaves. Ficamos , por isso, atentos. É que quem anda permanentemente de um lado para o outro, no Inverno, pensa sempre nessas coisas, por mais que não queira.

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